Phoenix 

Chaos Phoenix is een dynamische simulator voor vloeistofdynamica. Met Phoenix kun je een breed scala aan effecten creëren, zoals vuur, rook, vlammen, vloeistoffen, explosies, simulaties van statische objecten, oceaangolven, spetters, mist en meer. Bij de simulaties wordt ook rekening gehouden met eventuele objecten waar een vloeistof uit kan komen of tegenaan kan stromen. Zo kan er water in een wasbak worden gesimuleerd of een rook-/afvoerkanaal. Door de combinatie met dynamics kunnen objecten ook blijven drijven in vloeistoffen, waardoor simulaties van schepen en boten goed uit zijn te voeren. Voor iedere fluid zijn vele instellingen beschikbaar om alles van een vluchtig gas tot stroperige chocolade te kunnen simuleren. Uiteraard kan alles geanimeerd worden. Phoenix kan gecombineerd worden met particle systems. Het is zelfs mogelijk om forces zoals wind of een path-force te gebruiken en je simulatie te sturen en zo ook motion graphics te maken. 

architecture 275

Phoenix top features

  • Snel en makkelijk vloeistofsimulaties en vuur- en rooksimulaties opzetten.
  • Objecten laten drijven
  • Particles renderen als druppels, bubbels en mist
  • Plug-in voor 3ds Max en Maya en werkt samen met V-Ray (Windows only)

Phoenix cursus

Wij geven Phoenix cursussen. Kijk voor meer informatie op: 

Phoenix cursus  Neem contact met ons op

Phoenix

maand| 1 jaar | 3 jaar
  • subscription (huurlicentie)
  • floating licentie
  • bevat Phoenix voor 3ds Max en Phoenix voor Maya
  • inclusief support

Trial

30 dagen
  • Bevat Phoenix voor 3ds Max en Maya
  • Toegang tot V-Ray voor 3ds Max, Maya, SketchUp, Rhino, Revit, Cinema 4D, Unreal, Houdini, Nuke
  • Chaos Cosmos
  • Chaos Scans
  • Chaos Player

Nieuw Phoenix 5.2

In Phoenix 5.2 zien we een ontwikkeling die de user interface beter kan organiseren en sneller kan verwerken. Door de benodigde schermen bij elkaar te kunnen voegen, wordt het makkelijker om aanpassingen te maken. Naast deze aanpassing aan de user interface is het nu ook mogelijk om een snelheid en richting mee te geven aan de sources, deze kan zelfs worden aangestuurd met een texture! Uiteraard zijn er diverse bugs hersteld en is het simuleren 10% tot 20% sneller, maar daarnaast is er ook een axis-lock mogelijk voor active bodies, waarmee drijvende objecten met dezelfde richting boven kunnen worden gehouden. Een andere mooie optie is dat in zee simulaties nu ook een adaptive grid beschikbaar is, zonder dat dit de hoogte van het water zal beïnvloeden. Hierdoor is de simulatie van spetters en golven ook uit te voeren als deze boven de simulator uit zou komen. Klik op onderstaande afbeeldingen voor meer informatie over de functies.

images/Image_galery/phoenix_3dsmax/phoenix-fd-3ds-max-quick-presets.jpg#joomlaImage://local-images/Image_galery/phoenix_3dsmax/phoenix-fd-3ds-max-quick-presets.jpg?width=690&height=380

Vuur- en watersimulaties

- werkt met verschillende presets
- snel te simuleren
- werkt goed samen met V-Ray

Vuur- en watersimulaties
images/Image_galery/phoenix_3dsmax/phoenix-fd-3ds-max-cascade.jpg#joomlaImage://local-images/Image_galery/phoenix_3dsmax/phoenix-fd-3ds-max-cascade.jpg?width=690&height=380

Watersimulaties

- kan ook watervallen maken
- werkt met alle soorten geometrie
- kan ook items laten drijven

Watersimulaties
images/Image_galery/phoenix_3dsmax/phoenix-fd-3ds-max-infinite-ocean.jpg#joomlaImage://local-images/Image_galery/phoenix_3dsmax/phoenix-fd-3ds-max-infinite-ocean.jpg?width=690&height=380

Zee simulatie

- simulaties kunnen ook op grote schaal
- kan realistische boeggolven en kielzog maken
- wordt aangestuurd door wind

Zee simulatie
images/Image_galery/phoenix_3dsmax/phoenix-fd-3ds-max-flip-solver.jpg#joomlaImage://local-images/Image_galery/phoenix_3dsmax/phoenix-fd-3ds-max-flip-solver.jpg?width=690&height=380

Golfsimulatie

- wind kan schuim van de top afblazen
- afhankelijk van de glooiing van de zeebodem
- kracht van de golven is in te stellen

Golfsimulatie
images/Image_galery/phoenix_3dsmax/phoenix-fd-3ds-max-fire-smoke-solver.jpg#joomlaImage://local-images/Image_galery/phoenix_3dsmax/phoenix-fd-3ds-max-fire-smoke-solver.jpg?width=690&height=380

Vuur en rook

- presets voor simulaties van kaarsen, complete vulkanen, explosies, straalmotoren of gewoon alleen rook.

Vuur en rook
images/Image_galery/phoenix_3dsmax/SpeedBoat_Gregory_Glezakos_3a.jpg#joomlaImage://local-images/Image_galery/phoenix_3dsmax/SpeedBoat_Gregory_Glezakos_3a.jpg?width=1617&height=851

Wild water

- realistisch schuimsimulatie
- wetting simulatie kan materialen er nat uit laten zien
- kan ook waterdruk van motoren simuleren

Wild water

Systeemeisen

Hieronder vind je een overzicht van de systeemeisen. Chaos heeft een supportpagina met aanvullende informatie over hardware en mogelijkheden: hardware recommendations. Verder zijn er V-Ray plugins voor meerdere programma's, zoals Autodesk 3ds Max, Maya, Revit, Rhino, SketchUp, Unreal Engine en meer.  Kijk hier voor een compleet overzicht: systeemeisen per plugin.

Windows - only

  • Processor: Intel 64, AMD64 or compatibele processor met SSE4.2 ondersteuning
  • RAM: Minimaal 8 GB RAM, geadviseerd 32GB RAM
  • Schijfruimte: Minimaal 2GB
  • Besturingssysteem: Microsoft® Windows 7 SP1 en nieuwer
  • Autodesk 3ds Max 2018 en nieuwer (64-bits)
  • V-Ray (optional) V-Ray NEXT of nieuwer
  • Corona (optional) Corona 6 of nieuwer
  • Chaos Licentie Server: 6.0.0 of nieuwer
  • Windows 11 is vereist bij gebruik van Intel Alder Lake processors.